Transportul cu trenul, un lux cu multe neajunsuri: de ce românii evită calea ferată

Transportul feroviar din România, deși considerat un simbol al accesibilității în alte țări, a ajuns să fie privit ca un lux inaccesibil pentru mulți români. Prețurile ridicate, condițiile deplorabile și durata îndelungată a călătoriilor îi fac pe mulți să aleagă mașina, în ciuda costurilor suplimentare.

Transportul feroviar din România, deși considerat un simbol al accesibilității în alte țări, a ajuns să fie privit ca un lux inaccesibil pentru mulți români. Prețurile ridicate, condițiile deplorabile și durata îndelungată a călătoriilor îi fac pe mulți să aleagă mașina, în ciuda costurilor suplimentare.

Un exemplu relevant este ruta București-Craiova. Cu mașina, drumul de aproximativ 230 de kilometri durează doar două ore și jumătate și costă între 94 de lei (pentru gaz) și 134 de lei (pentru benzină). În schimb, o călătorie cu trenul durează cinci ore și 20 de minute, iar pe lângă biletul de 77 de lei/persoană (144 de lei pentru două persoane), călătorii sunt obligați să schimbe trenul cu un microbuz între stațiile Leu și Craiova.

„Este în reabilitare linia ferată Craiova-București, dar cine știe când va fi gata”, declară un pasager frustrat. Situația nu pare să se îmbunătățească prea curând, iar condițiile din trenuri rămân departe de a fi decente.

Comparativ cu Franța: un abis între confort și eficiență

Dacă ne uităm la alte țări, situația din România devine și mai dezamăgitoare. Spre exemplu, ruta Marseille-Paris, de peste 775 de kilometri, este parcursă cu mașina în aproape opt ore, dar cu trenul în doar trei ore și 19 minute. Costul unui bilet? Doar 25 de euro.

În contrast, trenurile din România sunt criticate pentru lipsa unor facilități elementare, cum ar fi un vagon restaurant, internet, aer condiționat sau toalete curate. „Ar fi plăcut să călătorești cu trenul dacă am avea vagoane mai noi, evenimente culturale care să facă timpul să treacă mai repede, sau măcar condiții de bază decente”, spune un alt călător.

Mai ieftin, mai rapid și mai confortabil cu mașina

Pentru familii sau grupuri, alternativa auto devine clar mai avantajoasă. „De la două persoane în sus, varianta auto este mai comodă. În plus, la drum lung ai nevoie de stații peco curate, unde poți să te oprești pentru pauze civilizate. Factorii decidenți trăiesc deja pe altă planetă!”, adaugă un alt român dezamăgit.

În lipsa unor reforme reale și a unor investiții în infrastructură, transportul feroviar românesc continuă să își piardă din relevanță. Călătoriile lungi, întârziate și incomode sunt motivele pentru care românii evită trenul și aleg alternative mai rapide și mai confortabile. Întrebarea este: va reuși vreodată calea ferată din România să recâștige încrederea călătorilor?

Related Post

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *